Що дає розробка нових генеральних планів сіл Покровське, Покровка, Василівка?

Відповідно до п. 2 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад» № 562-1Х від 16.04.2020,  та Розпорядження  КМУ від 12.06.2020  р. № 719 – р, в результаті проведеної децентралізації до Очаківської міської територіальної громади приєднались населені пункти Покровської сільської ради Очаківського району Миколаївської області: село Покровське, село Покровка та село Василівка.

Передані Очаківській міській раді архівні документи з питань містобудування, випуску 2008 року –не відповідають вимогам Земельного Кодексу України, Законам України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про стратегічну екологічну оцінку», що унеможливлює надання адміністративних послуг уповноваженими органами Очаківської міської ради у сфері регулювання земельних відносин та містобудування, мешканцям вказаних населених пунктів, а саме: надання земельних ділянок,  вільних від забудови для містобудівних потреб; надання дозволу на розробку проектів із землеустрою щодо  інвестиційних проєктів; надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки; видача будівельного паспорту забудови   присадибних земельних ділянок; присвоєння  адреси та інше.

В результаті проведеного аналізу господарської діяльності вказаних населених пунктів, стану використання земельних ділянок, містобудування та інфраструктури сіл, було виявлено: бездоріжжя, розвалені причали, відсутність водовідведення та централізованого водопостачання, відсутність дорожньої мережі, створення несанкційованих сміттєзвалищ від населення  та неорганізованого туризму та інше. Стало зрозумілим, що недолуге господарювання і багаторічний безконтрольний процес використання місцевих ресурсів наносить непоправну шкоду природному середовищу коси. Відсутність фахового підходу до встановлення свердловин на кожній присадибній земельній ділянці вже нанесли відчутну шкоду водоносному горизонту коси.

Міська влада за півроку побачила чимало такого, що варто було розпочати процес наведення порядку в рамках законності. В тому числі вимагаючи від природоохоронних установ, що діють на косі, оформлення законного користування заповідними землями. Декому – це встало не до вподоби, і вони почали діяти, інфікуючи всіх недовірою до дій міської влади.

Для наведення порядку на даній території Очаківська міська рада прийняла рішення щодо розробки генеральних планів села Покровське, села Покровка та села Василівка, затвердження яких надасть можливість    встановити межі населених пунктів.

Згідно завдання на проектування розробником проекту передбачено розширення меж населеного пункту с. Покровка та с.Василівка за рахунок природоохоронних територій, які на даний час, не мають документів на землекористування - це  Регіональний ландшафтний парк «Кінбурнська коса» (РЛП «Кінбурнська коса») та Національний природний парк «Білобережжя Святослава» (НПП «Білобережжя Святослава»). Неправдива інформація, яку розповсюджують  особи зацікавлені у подальшому продовженні безладу та безконтрольного використання території  Кінбурнської коси, гальмує подальше розроблення  генеральних планів населених пунктів Кінбурнської коси.

Природоохоронним організаціям, які впроваджують свою діяльність на землях Очаківської територіальної громади, належить виконувати фінансові зобов’язання. І держава, яка фінансує їх діяльність, має сплачувати місцевій громаді кошти. Можливо тому окремі природоохоронні установи не поспішають належним чином оформлювати землі і саме цьому не мають бажання взаємодіяти з місцевою владою.

На території цих парків відбувається  несанкційований вилов риби, креветок, мідії, в літній час - «зелений» туризм, торгівля.  

Масове прибуття відпочиваючих в літній час на  територію прибережної смуги, яка розташована за межами населених пунктів Кінбурнської коси, самовільне  встановлення пляжного обладнання, хаотичне розташування наметних  містечок, проведення несанкційованої  торгівлі  та організації відпочинку населення, відсутність рятувальної служби, водопостачання та водовідведення, виборних туалетів, створення несанкційованих  сміттєзвалищ – призводить до значного погіршення екологічного природнього стану навколишнього середовища.  Кінбурнська коса, за природній стан якої начебто турбуються деякі громадяни, які підписалися проти розроблення генеральних планів цих населених пунктів та вводять в оману мешканців цих населених пунктів, мають на меті подальше безконтрольне використання цих територій за власними інтересами та власне збагачення без належного оподаткування. На громадських обговореннях, які відбулися 30.08.2021 р представники сільського активу висловили недовіру до всіх органів влади, в питанні необхідності розширення меж населених пунктів с. Василівка та с. Покровка  та висловили занепокоєння спільноти долею природоохоронних територій, їх подальшого використання, згідно цільового призначення та збереження орхідного поля.

Замовник проектів містобудівної документації Очаківська міська рада  та розробник проекту ТОВ «Миколаївський обласний інжиніринговий центр» інформували присутніх на громадських слуханнях що саме для  призупинення незаконних дій, посилення контролю за  господарською діяльністю на Кінбурнській косі, передбачено розширення меж її населених пунктів. Містобудівна документація надасть можливість освоєння інвестиційних проектів, Програм щодо використання бюджетних коштів у вирішенні питань охорони навколишнього середовища, встановлення меж природоохоронних об’єктів, їх функціональне призначення,  відповідно до плану зонування території.

Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Проекти, розроблені з урахуванням державних вимог та інтересів територіальної громади,  містять принципові рішення щодо функціонального призначення території населених пунктів, формування системи громадського обслуговування населення, організації вулично-дорожньої мережі, інженерного обладнання, інженерної підготовки і благоустрою, захисту територій від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони навколишнього середовища та культурної спадщини .

Генеральний план надає можливість:

- вирішення питань щодо нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту об’єктів архітектури;

- вирішення питань вибору, вилучення, надання у власність чи користування земельних ділянок, розміщення об’єктів архітектури;

- розробку документації по встановлені межі населеного пункту та грошової оцінки земель;

- розроблення та затвердження місцевих містобудівних програм та програм соціально-економічного розвитку;

- організація робіт з проведення оцінки впливу діяльності підприємств, установ, організацій на стан довкілля;

- встановлення режиму використання земель, передбачених для містобудівних потреб.

У складі генеральних планів у розділі «Охорона навколишнього середовища» розроблена Стратегічна екологічна оцінка кожного населеного пункту, яка надається на погодження до  Управління екології та природних ресурсів Миколаївської обласної державної адміністрації та  до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України. Розділ «Охорона навколишнього середовища» передбачає заходи наслідків на довкілля, у тому числі для здоров’я населення, екологічні проблеми, заходи щодо запобігання негативних наслідків виконання документа державного планування та інше.

Згідно завдання на проектування у складі генеральних планів с. Покровське, с. Покровка та с. Василівка передбачено Плани зонування території (Зонінг) яий описує зони відповідно до положень генерального плану та встановлює режим використання цих зон.

Генеральні плани не передбачають зміну цільового та функціонального призначення територій, які відносяться до регіонального та національного парків. Згідно плану  зонування території - це зона Р-1 – ландшафтна зона (території вільні від забудови з несприятливою інженерно - геологічною ситуацією, передбачена для заходів з інженерного захисту території, озеленення, гідротехнічні споруди, інженерні захисні споруди, лісомеліоративні ділянки).

Після затвердження генерального плану населеного пункту, виникає можливість розробити та затвердити План земельно-кадастрового устрою населеного пункту (межу населеного пункту), Бізнес-план та Програму соціально-економічного розвитку села, створення сприятливого інвестиційного клімату та визначення джерел фінансування, виготовлення схеми санітарного очищення, поліпшення екологічного та санітарного стану територій, утилізації вторинної сировини, ландшафтно –планувальні заходи та інше.Впровадження вищезазначених заходів сприятиме  покращанню умов проживання та відпочинку населення, оздоровленню навколишнього середовища та підвищенню його екологічної стійкості та техногенних навантажень.

Децентралізація передбачає, що саме територіальні громади тепер можуть забезпечити кращий контроль та управління землями, а надходження від них до місцевих бюджетів покращать добробут містечок і сіл. Утім за довгі роки хаотичного управління, панування  тіньової економіки та корупційних схем люди розучилися почуватися господарями на власній землі та мають безліч питань, побоювань щодо реформи.

Представлені громадськості проекти оновлення генеральних планів

с.Покровське, с.Покровка та с. Василівка відправлені на доопрацювання з урахуванням зауважень, викладених як в усній так і письмовій формі .В результаті чого, буде підготовлена довідка щодо прийнятого рішення та викладена на веб-сайті Очаківської міської ради для ознайомлена громадськості.

 

 

 

10.09.2021 р.                                                   Апарат виконавчого комітету Очаківської міської ради

                                                                       

 

 

57508, Миколаївська обл, м.Очаків, вул.Соборна, 7а
тел. +38 05154 3-10-20, +38 05154 3-04-96 
e-mail: ochakiv-rada@ukr.net

Офіційна сторінка у Facebook : 

https://www.facebook.com/ochakiv.rada.gov.ua

 

Перегляди статей
1033750