Рішення Очаківської міської ради №32 «Про розгляд звіту щодо роботи комунального закладу «Інклюзивно - ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» за 2024 рік»
Скликання: | 8 скликання |
Сесія: | 48 сесія |
Тип документу: | Рішення Очаківської міської ради |
Дата прийняття: | 20.06.2025 |
Дата оприлюднення: | 27.06.2025 |
Номер документу: | 32 |
Назва документу: | Про розгляд звіту щодо роботи комунального закладу «Інклюзивно - ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» за 2024 рік |
Прикріплені файли: |
48 сесія 8 скликання
Рішення № 32
20 червня 2025 року
Про розгляд звіту щодо роботи комунального закладу «Інклюзивно - ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» за 2024 рік
Розглянувши клопотання директора комунального закладу «Інклюзивно - ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» (Долга) від 30.05.2025 № 18 щодо звіту комунального закладу «Інклюзивно - ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області», відповідно до підпункту 7.2 пункту 7 Статуту комунального закладу «Інклюзивно - ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області», затвердженого рішенням Очаківської міської ради від 10.12.2021 № 9, керуючись статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Очаківська міська рада
ВИРІШИЛА:
- Звіт директора комунального закладу «Інклюзивно - ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» /Долга/ за 2024 рік взяти до відома (Додаток 1).
- Визнати роботу комунального закладу «Інклюзивно - ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» задовільною.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань освіти, культури, розвитку духовності, соціального захисту, охорони здоров’я, санаторно – курортного напрямку, молоді, спорту та туризму (Яровенко).
Міський голова Сергій БИЧКОВ
Додаток 1
до рішення Очаківської міської ради
від 20 червня 2025 року № 32
Звіт
про роботу комунального закладу «Інклюзивно-ресурсурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» за 2024 рік
Відомості про установу
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» від 12 липня 2017 № 545 зі змінами, упорядковано документи, які регламентують діяльність комунального закладу «Інклюзивно-ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області», а саме: прийнято рішення Очаківської міської ради від 10.12.2021 № 9 «Про внесення змін та доповнень до рішення Очаківської міської ради від 05.10.2018 № 10 «Про створення комунального закладу: «Інклюзивно-ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області», видано відповідний наказ управління освіти та з гуманітарних питань Очаківської міської ради від 24.12.2021 № 272 «Про приведення у відповідність до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 року № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» діяльності комунального закладу «Інклюзивно-ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області».
У своїй діяльності інклюзивно–ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр», іншими актами законодавства та Статутом.
Кадрове забезпечення
Діяльність центру забезпечують фахівці-консультанти, назви посад вчителів відповідного напрямку уніфіковано та перейменовано, також, встановлено для всіх штатних одиниць - єдиний тарифний розряд -15.
Внесені зміни і до графіку роботи закладу, він складає -36 годин на тиждень. Діяльність комунального закладу «Інклюзивно-ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» (далі - КЗ «ІРЦ» Очаківської міської ради Миколаївської області) забезпечують директор та чотири фахівців-консультантів: практичний психолог, вчитель-логопед, вчитель – реабілітолог, вчитель-дефектолог.
Зміст та організація діяльності закладу в умовах воєнного стану
Організовано роботу працівників та діяльність центру відповідно до установчих документів. Тижневе навантаження на кожного педагогічного працівника у 2024 році складало 36 годин на тиждень.
Для подальшої роботи комунального закладу «Інклюзивно-ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» було надано приміщення в укритті комунального закладу «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради Миколаївської області.
Відповідно до наказу управління освіти та з гуманітарних питань від 30.08.2024 №117 «Про роботу комунального закладу «Інклюзивно-ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» у 2024-2025 навчальному році» та листа Міністерства освіти і науки України від 28.03.2022 № 1/3710-22 «Про роботу інклюзивно-ресурсних центрів та організацію освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами у період воєнного стану», рішення виконавчого комітету Очаківської міської ради від 27.08.2024 № 161 «Про організацію освітнього процесу в закладах освіти м. Очакова та установах, що належать до комунальної форми власності на 2024/2025 навчальний рік, « Інклюзивно – ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області» з 02 вересня 2024 року працює в очному ( денному) режимі.
Адміністрацією закладу розроблені всі необхідні нормативно-правові документи, які регламентують діяльність інклюзивно-ресурсного центру згідно зі ст. 8 Закону України від 9 листопада 2023 року №3460-ІХ « Про Державний бюджет України на 2024 рік», ст. 31 Закону Україну « Про оплату праці» Постановою КМУ від 12 січня 2024р. № 23 «Деякі питання оплати праці працівників підприємств, установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» - внесені зміни та доповнення до Колективного договору розділ V «Оплата праці, гарантії, компенсації».
Ведеться ділова документація інклюзивно-ресурсного центру, електронні реєстри та журнали:
- реєстр дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку ІРЦ;
- реєстр фахівців, які надають психолого-педагогічні , корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами;
- річний план роботи інклюзивно-ресурсного центру;
- річний план роботи фахівців (консультантів);
- щотижневі графіки роботи центру та фахівців (консультантів);
- журнал обліку заяв;
- журнал обліку висновків про комплексну оцінку;
- особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.
КЗ «ІРЦ» Очаківської міської ради Миколаївської області відповідно до річного плану роботи на 2024 рік, забезпечував методичний, психологічний, логопедичний, дефектологічний, фізичний супровід дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років.
Комплексна оцінка психолого-педагогічного розвитку особи з особливими освітніми потребами
Комплексна оцінка проводиться фахівцями (консультантами) інклюзивно- ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку особи;
- оцінка мовленнєвого розвитку особи;
- оцінка когнітивної сфери особи;
- оцінка емоційно-вольової сфери особи;
- оцінка освітньої діяльності особи.
У 2024 році відповідно до заяв батьків та представників дітей, з метою надання необхідного пакету документів щодо визначення особливих освітніх потреб та встановлення рівня підтримки, проведено комплексні оцінки психофізичного розвитку 55 дітей (враховуючи дітей з сусідніх ОТГ), з них 1 дитина ВПО (у 2023 році - 40).
У 2024 році обстежено 31 дітей з Очаківської міської територіальної громади, що є на 11 особи більше в порівнянні з попереднім роком (у 2023 – 15 дітей). 31 осіб з ООП (особливі освітні потреби) мають такі рівні: ІІ рівень – 2 особи; ІІІ рівень – 13 осіб; ІV рівень - 13 осіб; V рівень 1 особа; 7 осіб ЗДО - інклюзивна форма навчання; 8 - дітей, які не відвідують заклади освіти; 2 учнів – індивідуальна форма навчання; 11 учнів - інклюзивна форма навчання. В 2023 році з 15 дітей: для 1 особи було визначено ІІ рівень підтримки; для 9 осіб- ІІІ рівень підтримки;5 особам ІV рівень підтримки;2 дітей не відвідують заклади освіти; 6 учнів індивідуальна форма навчання; 5 учнів- інклюзивна форма навчання.
КЗ «ІРЦ» Очаківської міської ради Миколаївської області тісно співпрацює з сусідніми громадами, а саме: Чорноморською сільською територіальною громадою та Куцурубською об’єднаною територіальною громадою, які за потреби звертаються до засновника центру з клопотанням про обстеження дітей фахівцями закладу.
Так в 2024 році з Куцурубської об’єднаної територіальної громади обстежено 14 осіб: 1 – індивідуальна форма навчання; 13 осіб - інклюзивна форма навчання.
Чорноморська сільська територіальна громада 11 осіб: 4 особи - індивідуальна форма навчання; 7 осіб – інклюзивна форма навчання;
За результатами проведення комплексних оцінок у 2024 році оформлено та видано 55 висновків батькам (представникам дітей); надані необхідні рекомендації батькам, керівникам закладів освіти, асистентам вчителів, педагогам щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
Фахівці інклюзивно-ресурсного центру розписують рекомендації щодо адаптації та модифікації програми по кожному напрямку у висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну оцінку, в залежності від рівня труднощів та типу труднощів. Варіанти адаптації чи модифікації обговорюються на засіданнях команди психолого-педагогічного супроводу, для кожної дитини індивідуально.
За результатами засідань комісій, для дітей з особливими освітніми потребами було визначено рівні підтримки та форму навчання, рекомендовано типову програму закладу освіти адаптовану або модифіковану під особливі освітні потреби особи.
Рівні підтримки - обсяг тимчасової або постійної підтримки учнів в освітньому процесі відповідно до їхніх особливих освітніх потреб, що надається в закладі освіти.
Рівні підтримки осіб з особливими освітніми потребами:
І рівень підтримки -3 особа; ІІ рівень підтримки- 8 осіб; ІІІ рівень підтримки-23 осіб; ІV рівень підтримки-13 осіб;
V рівень підтримки- 1особа
8 особи, які не відвідують заклади освіти (дошкільного віку); 7 осіб- вихованці ЗДО;( 38 особи - вихованці ЗЗСО; 7 осіб - індивідуальна форма навчання; 31 осіб - інклюзивна форма навчання.
Рекомендовано типову освітню програму закладу освіти адаптовану або модифіковану під особливі освітні потреби особи.
Згідно клопотання Чорноморської сільської громади про проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи, проведено – 3 виїзних засідання до Рівненського ЗЗСО І-ІІІ ступенів з дошкільним підрозділом. Чорноморської ЗОШ І-ІІІ ступнів, Кам’янської ЗОШ- І-ІІІ ступенів.
З метою забезпечення вчасного зарахування осіб з особливими освітніми потребами до закладів дошкільної та загальної середньої освіти батьки мали змогу подавати документи в онлайн форматі для проведення комплексної оцінки розвитку особи через автоматизовану систему інклюзивно-ресурсних центрів (АС «ІРЦ»).
Взаємодія із закладами освіти
Відповідно до Статуту про інклюзивно-ресурсний центр заклад постійно співпрацює із закладами освіти.
Фахівці ІРЦ надають вичерпну інформацію членам команди супроводу, щодо особливості розвитку дитини, її інтересів, труднощів освітніх потреб на етапах створення, реалізації та моніторингу ІПР. Дана інформація використовується для різнобічного розвитку індивідуальності дитини, її задатків і здібностей, формування інтересів і потреб. Фахівцями центру озвучуються рекомендації щодо надання у процесі навчання і виховання комплексних психолого-педагогічних послуг дитині з урахуванням стану її здоров’я, особливостей психофізичного розвитку, здійснюється визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ та забезпечення надання цих послуг. Фахівці закладу приймають участь у розробці ІПР для кожної дитини з ОПП та моніторінгу її виконання в частині реалізації корекційно-розвиткових послуг. З’ясовується результативність складової ІПР: зміни станів здоров’я, інтелектуальній та емоційно-вольовій сферах дитини, її соціальній ситуації розвитку.
Консультування родини з питань розвитку дитини з ООП, надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання.
Очаківська міська територіальна громада:
Комунальний заклад «Очаківський ліцей» Очаківської міської ради Миколаївської області – 9 учнів (інклюзивна форма навчання). Наказ від 02.09.2024р №92 «Про створення команди психолого- педагогічного супроводу». Засідання команди психолого-педагогічного супроводу: 13.09.2024, 16.12.2024. Фахівці ( консультанти)-практичний психолог- Савічева І.М. вчитель – логопед – Стрельцова Н.Е., вчитель – реабілітолог- Хаврель С. С.
Очаківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Очаківської міської ради Миколаївської області - 1 учень (інклюзивна форма навчання) - проведено 2 засідання команди психолого-педагогічного супроводу (11.09.2023, 20.12.2023 – практичний психолог). Наказ від 02.09.2023 р №24 «Про створення команди психолого- педагогічного супроводу».
Чорноморська сільська територіальна громада:
Чорноморська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - 7 учнів (інклюзивна форма навчання). Наказ від 01.09. 2024р. № 30 «Про діяльність закладу , щодо організації інклюзивного навчання учнів у 2024-2025 н. р.». Засідання команди психолого- педагогічного супроводу: 04.09.2024р., 16.12.2024р. Наказ від 30.09. 2024 №39 « Про організацію інклюзивного навчання учениці 1 класу Лисенко Надії у 2024-2025н.р»
Куцурубська об’єднана територіальна громада:
Куцурубський ліцей імені Т.Г.Шевченко Куцурубської сільської ради Миколаївської області - 13 учнів (інклюзивна форма навчання) - проведено 22 засідання команди психолого-педагогічного супроводу
Наказ від 02.09.2024 р №36-0 « Про формування команди психолого-педагогічного супроводу дитини для учнів 3 класу Куцурубського ліцею ім. Т. Г Шевченка, які потребують підтримки в освітньому процесі».
Команда школи: Фахівець ( консультант) Савічева І. М. практичний психолог
Засідання команди :13.09.2024 р., 26.12.2024 р.
Наказ від 02.09.2024 №37-0 « Про формування команди психолого-педагогічного супроводу дитини для учнів 10 класу Куцурубського ліцею ім. Т. Г. Шевченка, які потребують підтримки в освітньому процесі»
Команда школи: фахівець ( консультант) логопед Стрельцова Н. Е.
Засідання команди :17.09.2024 р., 26.12.2024 р
Наказ від 02.09.2024 № 38-0 «Про формування команди психолого-педагогічного супроводу дитини для учнів 9 класу Куцурубського ліцею ім. Т. Г. Шевченка,які потребують підтримки в освітньому процесі».
Команда школи: фахівець (консультант) Савічева І. М. практичний психолог
Засідання команди:13.09.2024 р., 26.12.2024 р.
Наказ від 02.09.2024 р. №39-0 «Про формування команди психолого-педагогічного супроводу для дітей у 4 класі Дмитрівської філії Куцурубського ліцею ім. Т. Г. Шевченка, які потребують підтримки в освітньому процесі ».
Команда школи: фахівець ( консультант) реабілітолог – Хаврель С. С.
Засідання команди :17.09.2024 р., 26.12.2024 р.
Наказ від 02.09.2024 №40-0 «Про формування команди психолого-педагогічного супроводу дитини для учнів у 5 класу Дмитрівської філії Куцурубського ліцею ім. Т.Г.Шевченка, які потребують підтримки в освітньому»
Команда школи: фахівець ( консультант) практичний психолог Самолюк Т. С.
Засідання команди: 17.09.2024р., 26.12.2024 р.
Наказ від 02.09.2024 №41-0 « Про формування команди психолого-педагогічного супроводу дитини для учнів 5 класу Куцурубського ліцею ім. Т. Г. Шевченка, які потребують підтримки в освітньому процесі»
Команда школи: фахівець (консультант) вчитель – дефектолог Лясота М.В.
Засідання команди:13.09.2024 р., 26.12.2024 р.
Наказ від 02.09.2024 № 42-0 «Про створення команди психолого-педагогічного супроводу дитини для учнів 8 класу Куцурубського ліцею ім. Т. Г. Шевченка,які потребують підтримки в освітньому процесі»
Команда школи: фахівець (консультант) вчитель – дефектолог Лясота М. В.
Засідання команди: 13.09.2024 р, 26.12.2024 р.
Наказ від 02.09.2024 №43-0 «Про формування команди психолого- педагогічного супроводу для учнів -Б класу Куцурубського ліцею ім. Т. Г. Шевченка, які потребують підтримки в освітньому процесі»
Команда школи: фахівець (консультант) реабілітолог Хаврель С. С.
Засідання команди : 13.09.2024 р., 26.12.2024 р.
Наказ від 02.09.2024 № 44-0 «Про формування команди психолого- педагогічного супроводу для учнів 4 класу Іванівської філії Куцурубського ліцею ім. Т. Г. Шевченка,які потребують підтримки в освітньому процесі» Команда школи: фахівець (консультант) вчитель – дефектолог Лясота М. В.
13.09.2024 р., 26.12.2024 р
Всі засідання команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами проводились дистанційно.
Також, протягом звітного періоду пройшли обстеження психофізичного розвитку діти, яким визначені рівні та типи підтримки та навчаються в закладах загальної середньої освіти на індивідуальній формі навчання, а саме:
Очаківська територіальна громада – 2 учнів,
Чорноморська об’єднана територіальна громада - 4 учні,
Куцурубська громада -1 учень.
Корекційно-розвиткові послуги
У 2024 році – фахівцями (консультантами) проведено 1852 корекційно-розвиткових занять (31 дітей Очаківської міської територіальної громади), тоді як у 2023 році - 935 корекційно-розвиткових занять (15 дітей Очаківської міської територіальної громади).
З початку введення дії воєнного стану фахівці (консультанти) інклюзивно- ресурсного центру мають можливість надавати послуги дітям, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та зараховані в інклюзивні класи. Кількість таких дітей (ВПО) становить - 1 дитина, яка навчається в інклюзивному класі ЗЗСО.
Корекційно-розвиткові послуги надавалися з січня 2024 року по вересень 2024 року фахівцями (консультантами):
- вчитель- логопед - 457 занять;
- вчитель- реабілітолог-251 занять;
- практичні психологи -520 занять;
- вчитель- дефектолог-446 занять
З вересня2024 року в нашому центрі додалась ще послуга з оздоровчо- лікувального масажу, станом на 01.січня 2025 року охоплено 31 дитина, всього надано- 310 послуг.
Співпраця з батьками дітей з особливими освітніми потребами (ООП).
Важливим аспектом діяльності інклюзивно-ресурсного центру є надання консультативно-педагогічної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами, педагогічним працівникам закладів освіти. З цією метою з батьками або законними представниками дітей з особливими освітніми потребами проводяться індивідуальні консультації.
Надання консультативно-методичної допомоги фахівцями інклюзивно- ресурсного центру у 2024 році (всього 678 консультацій):
- Директором ІРЦ – 100 консультацій (первинний прийом батьків), консультацій як практичний психолог;
- Вчителем-логопедом - 260 консультацій;
- Вчителем-реабілітологом - 265 консультацій;
- Практичним психологом – 180 консультацій;
- Вчителем-дефектологом – 100 консультацій.
Методична та просвітницька робота
26 січня відбулось засідання консультативно- методичної групи «Атестаційне портфоліо» ZOOM-конференція. Метою організаторів заходу було ознайомлення з досвідом професійної діяльності, надання методичної підтримки фахівцям інклюзивно- ресурсних центрів. Захід відбувся на базі Миколаївського обласного інституту після дипломної педагогічної освіти.
31січня фахівці – консультанти та директор центру відвідали Очаківський ліцей, зустрілися з колегами з команд психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами, для перегляду індивідуальних програм розвитку, обговорення навчальних досягнень та труднощів учнів з ООП, моніторингу виконання індивідуальних програм розвитку.
26 лютого директором та фахівцями КЗ. «ІРЦ» були відвідані медична установа, заклади дошкільної та загальної середньої освіти, міжнародна організація товариство Червоного хреста м. Очакова з метою проведення просвітницької роботи, про порядок звернення до ІРЦ.
1 березня 2024 відбувся вебінар-практимум «Організація інклюзивного навчання» між Комунальною установою «Інклюзивно ресурсний центр» Мішково-Погорілівської сільської ради та Комунальним закладом «Інклюзивно ресурсний центр» Очаківської міської ради, також до зустрічі долучились адміністрація та фахівці Комунальної установи «Інклюзивно ресурсний центр» Галицинівської сільської ради. Захід відбувся в дистанційному форматі на платформі «ZOOM».
Протягом 2024 року фахівцями- консультантами центру, була проведена просвітницька робота серед батьків дітей з ООП, і працівниками освіти. З метою відновлення психічного здоров’я під час війни.
В травні приймали участь в VIII освітньому форумі з міжнародною участю «Молодь, як ресурс модернізаційної стратегії держави» на якому фахівець – консультант консультант Лясота М, В. розкрила питання та поділилась досвідом про проведення сучасних он-лай- занять.
27 червня 2024 року директор та фахівці ІРЦ взяли участь в презентації відео курсу « Цифрові засоби корекції фізичних та психічних розладів». 27 серпня звітного року. Директор КЗ « ІРЦ» прийняла участь в обласній серпневій конференції педагогічних працівників Миколаївщини 2024: зміцнення психологічного благополуччя фахівців. У вересні 2024 року, директор інклюзивно- ресурсного центру провела зустріч з асистентами вихователів та асистентами вчителів, де розглядалось питання «Про організацію інклюзивної освіти ЗДО на 2024- 2025 н.р.» та «Про організацію інклюзивної освіти ЗЗСО на 2024-2025 н.р.», та ведення асистентами документації.
Протягом 2024 року фахівці (консультанти) підвищували свій рівень кваліфікації, шляхом проходження курсів на різних освітніх платформах, за результатами яких отримано свідоцтва та сертифікати:
- В період з 08.04.2024 по 26.04.2024 директор Долга С. В. пройшла курси підвищення кваліфікації «Директори інклюзивно-ресурсних центрів» на базі МОІППО в обсязі 30 академічних годин.
- В період з 08.04.2024 по 11.04.2024 фахівець (консультант) психолог Савічева І. М. пройшла курси підвищення кваліфікації «Фахівці інклюзивно- ресурсних центрів (практичні психологи)» на базі МОІППО в обсязі 30 академічних годин.
- В період з 10.06.2024 по 13.04.2024 фахівець (консультант) вчитель -реабілітолог Хаврель С. С. пройшла курси підвищення кваліфікації «Фахівці( консультанти)інклюзивно- ресурсних центрів( вчитель- реабілітолог)» на базі МОІППО в обсязі 30 академічних годин.
- В період з 08.04.2024 по 11.04.2024 фахівець( консультант) Самолюк Т. С. пройшла курси підвищення кваліфікації « Фахівці інклюзивно- ресурсних центрів» на базі МОІППО в обсязі 30 академічних годин.
- В період з 25.10.2024 по 29.10.2024 директор Долга С. В. та фахівці (консультанти) Лясота М. В., Самолюк Т. С. брали участь у сертифікованому заході Авторський семінар « Проектування індивідуальних маршрутів розвитку соціальної адаптації та інтеграції дітей з розладами аустичного спектру»
- В період з 20.05.2024 по 23.05.2023 фахівець (консультант) вчитель- дефектолог Лясота М. В. пройшла курси підвищення кваліфікації «Методи та прийоми навчання дитини з розладами аутистичного спектра в закладі освіти)» на базі МОІППО в обсязі 10 академічних годин на базіМОШППО в обзясі 10 академічних годин
Висвітлення роботи ІРЦ
В соціальній мережі «Фейсбук» створено групу «Комунальний заклад «Інклюзивно-ресурсний центр Очаківської міської ради Миколаївської області»», на сторінках якої фахівці (консультанти) демонструють фрагменти занять з розвитку мовлення, відео огляд вправ, надають рекомендації батькам з різної тематики, відеоуроки занять щодо фізичного розвитку дітей, порадами для батьків та асистентів вчителів, вихователів, характеристикою основної проблематики та шляхів корекції мовленнєвого розвитку осіб з ООП, викладають свої публікації кожен за своїм напрямком:
Вчитель-реабілітолог (20 публікацій):
10.01.2024 Поради для батьків-« Про використання методу ТРТ( танцювально- рухова терапія ) у роботі з дітьми з ООП.
19.01.2024 Інформація для батьків» Про перелік документів, необхідних для проведення комплексної оцінки розвитку дитини».
26.01.2024 Інформація про засідання консультативно- методичної групи «Атестаційне портфоліо»Zoom-конференції 26.01. 2024.
01.02.2024 Інформація про впровадження в роботі з дітьми з ООП методу «Робота за столом»
07.02.2024 Інформація про ритміку, як складову фізичного, музично- ритмічного виховання дітей з ООП.
19.02.2024 Інформація від фахівця, про тактильну сенсорну систему у дітей з ООП.
25.02.2024 Інформація від фахівця. Динаміка розвитку ловіння м’яча у дітей.
01.03.2024 Інформація про участь фахівців КЗ « ІРЦ» Очаківської міської ради у вебінарі – практикумі « Організація інклюзивного навчання»
05.03.2024 Інфоормація від фахівця про використання спортивного та реабілітаційного інвентаря.
12.03.2024 Інформація від фахівця. Кінезіологічні мішечки: що це і для чого?
12.032024 Поради від фахівця. Як позбутися стимів у дітей з ООП
21.03.2024 Поради від фахівця. Як прості вправи з м’ячиком допомагають розвитку уваги та дисципліни в школярів: лайфак для вчителів.
27.03.2024 Інформація від фахівця про практичне використання методики VaI-A-Vis-X.
04.03.2024 Інформація від фахівця. Що таке сенсорний голод у дітей?
02.06.2024 Про залежність дітей від гаджетів, корисні поради від фахівця.
13.06.2024 Інформація про курси підвищення кваліфікації вчителів реабілітологів.
19.06.2024 Поради від фахівця. Що робити при плоскостопості та вальгусній деформації стоп у дітей?
27.09.2024 Про тривалість корекційно-розвиткових занять в ІРЦ для дітей дошкільного віку.
Вчитель- логопед
15.03.2024 «Піраміда навчання»
14.11.2024 « Логодіагнози та їх симптоматика» І частина.
06.11.2024 « Логодіагнози та їх симптоматика»ІІ частин
Вчитель-дефектолог :
11.01.2024 « Гра та її значення в розвитку дитини»
15.02.2024 « Розвиваємо фонематичний слух дитини»
20.02.2024 «Метод соціальних історій»
06.03.2024 « Логоритміка»
06 05.2024 «Шумові казки»
06.05. 2024 Технології інтерактивного навчання.
Презентація вправ для дітей в програмах «Канва» і «Падлет».
Практичний психолог
09.01.2024 Використання ігор в онлайн роботі практичного психолога.
11 01.2024 Форми психічної депривації.
21.01.2024 Тістопластика, як вид арт-терапії.
29.01.2024 Робота з фетром для розвитку дрібної моторики.
06.02.2024 Використання паличок для морозива в ігровій діяльності дітей.
16.02.2024 Користь конструктора для дитини.
12.03.2024 Дитяча туговухість.
30.04.2024 Корекційно- розвиткові заняття.
10.05.2024 Розвиток емоційного інтелекту дітей , через ігри та вправи.
28.05.2024 Користь геометричного конструктора.
Адміністрація та спеціалісти інклюзивно- ресурсного центру підтримують постійний зв’язок з батьками дітей з особливими освітніми потребами та педагогами закладів освіти.
Соціалізація осіб з особливими освітніми потребами
Незважаючи на те, що в 2023 - 2024 роках багато родин з дітьми з особливими освітніми потребами виїхало за межі громади, директор та фахівці ІРЦ, постійно підтримували з ними зв’язок в телефонному режимі або по відео зв’язку.
Протягом звітного періоду до КЗ «ІРЦ» Очаківської міської ради Миколаївської області, звертались не тільки родини з дітьми з особливими освітніми потребами, а і всі бажаючі, кому була необхідна психолого- педагогічна допомога та підтримка. Так, протягом року збільшилась кількість запитів родин , діти яких віком від 2 -6 років, не відвідують заклади дошкільної освіти , тому що мають інтелектуальні, соціоадаптаційні , фізичні труднощі. За згодою батьків проводились комплексні оцінки психофізичного розвитку дитини, визначено особливі освітні потреби та рівні підтримки. Запит родин – нормалізація психо-емоційного стану дитини, як наслідок впливу воєнних дій, затримка розвитку мовлення. З дітьми працювали фахівці в оф-лайн форматі, поступово налагоджуючи контакт: логопед, психолог, реабілітолог, вчитель – дефектолог, надавались послуги оздоровчо- лікувального масажу. За час роботи з’явились позитивні зміни в поведінці, мовленні. Також, було звернення місцевої жительки до інклюзивно-ресурсного центру із запитом з проблемами мовлення. Проведено діагностику психофізичного розвитку дитини для визначення особливих освітніх потреб та визначення рівнів підтримки дітей. За результатами обстеження було виявлено, що хлопчик потребує допомоги не лише логопеда, а і психолога та реабілітолога. Корекційно-розвиткові заняття з дитиною проводились в оф-лайн режимі. За результатами проведеної роботи, психо-емоційний стан покращився, з’явились нові навчальні навички, покращилась звуковимова, розширився словниковий запас, покращилась граматична структура мовлення. На теперішній час діти віком від 2-6 років продовжують отримувати корекційні послуги в нашому інклюзивно-ресурсному центрі.
Матеріально- технічна база інклюзивно-ресурсного центру
Матеріальна база інклюзивно-ресурсного центру включає матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
Згідно наказу Міністерства освіти та науки України від 23.04.2018 № 414 «Про затвердження Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти» інклюзивно-ресурсний центр має:
Обладнання загального призначання в наявності:
- комп’ютерна техніка: 6 ноут буків та 1 стаціонарний комп’ютер.
Організаційна техніка та інше обладнання в наявності:
- багатофункціональний пристрій для друку, сканування, копіювання формату А4 - 5шт.
- ламінатор формату А4 - 3 шт.
Демонстраційне обладнання в наявності:
- інтерактивна дошка для навчальної роботи,
- відео проектор для показу відеоматеріалів з текстовим рядком,
- інтерактивна панель.
Методичне обладнання для роботи з дітьми з ООП.
Реабілітаційне обладнання для фізичного розвитку: шведська стінка, профілактор Євмінова, мати, канат, моторні доріжки, масажні килимки, сухий басейн, батут, тунель, спортивний інвентар, гойдалка, гамак, спортивна лава.
Дидактичні ігри, іграшки.
Для розвитку соціально – побутової орієнтації: мікрохвильова піч, праска, індукційна плита, електрочайник, посуд, знаряддя та інструменти для формування навичок використання в побуті.
Проблемні питання та завдання на 2025 рік
Одним із пріоритетних завдань інклюзивно-ресурсного центру є «Системний супровід дітей з особливими освітніми потребами, як основа гармонійного розвитку» та забезпечення якісних послуг у Очаківській міській територіальній громаді в умовах війни. Ця мета, спрямована на підвищення спроможності ІРЦ в умовах військових дій, але заклад потребує окреме приміщення, технічної підтримки, навчання персоналу, а також впровадження нових підходів до роботи з дітьми , які постраждали від війни.
Проблема: інклюзивно-ресурсний центр потребує окреме приміщення і обладнання всіх зон (кімнатою для прийому громадян, ресурсною кімнатою та кабінетами фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру, залом для занять з лікувальної фізкультури).
Директор Світлана ДОЛГА